Kjøpsvilkår
Kjøpsvilkår

Når du betaler for din bestilling hos Stenhuset.no, godkjenner du samtidig våre kjøpsvilkår.

Så fort bestillingen din er gjennomført, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post med informasjon om varen og leveringsmetoden du har valgt.

Vi tar forbehold om at det en sjelden gang kan oppstå mulige feil på nettsiden vår: Som feil i pris, bilde og tekst i tillegg til forekomst av produksjonsendringer og utgåtte varer.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere en bestilling, eller deler av bestillingen, hvis produktet er utsolgt eller av andre grunner ikke er mulig å levere.

Ved alle bestillinger forhåndsbetales 100% av kjøpesummen, med mindre annen særavtale er inngått med Stenhuset.

Retur og angrerett

Ved bestilling av ferdigvarer fra vårt lager (*det er ingen returrett på spesialbestilte varer) gjelder angrerettloven for netthandel mot fremvist kvittering: § 21.Angrefristen «Angrefristen utløper 14 dager fra den dag avtalen om tjeneste ble inngått, eller den dag forbrukeren får varen i fysisk besittelse». Ifølge loven må sluttsummen være på over kr 300 for å ha rett til å angre.

Vi tilbakefører pengene til kontoen du har oppgitt ved returregistrering senest 14 dager etter varene er returnert og kontrollert av oss. For å få godkjent returen skal varen være hel i uåpnet eske/emballasje. Eventuelle fraktkostnader for returen må du betale selv.

Spesialbestillinger kan kun endres eller kanselleres innen 48 timer etter bestillingen er gjort uten betingelser eller kostnader. Fordi våre produkter håndlages til deg, vil det være for sent å endre produksjonen etter to døgn. § 22.Unntak fra angreretten «Levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg».

Reklamasjon

Skulle varen du mottar ha fysiske skader eller feil, kan du reklamere i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 § 27. Reklamasjon. «Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon)».

Ved returnering av skadet vare, er du selv ansvarlig for å pakke produktet forsvarlig tilbake i korrekt fraktemballasje. Det er ditt ansvar at varen kommer frem til oss uten ytterligere skader.

Hvis det viser seg at det er grunnlag for reklamasjon, vil Stenhuset dekke returfrakt, inntil det er avgjort må kunden selv forskuttere fraktbeløpet. Hentet du varen selv, uten bruk av transportselskap og finner feil eller mangler på den, må du på samme måte levere den fysisk tilbake til Stenhuset for vurdering.

NB. Hver natursten vil ha sin særegne variasjon i fargenyanse og mønster: Fossiler, årringer, porer og annet som skaper naturlig variasjon i produktet gir ikke grunnlag for reklamasjon.

*All natursten som inneholder kalk er ømfintlig for syre. Sitron, rødvin, eddiksyre etc. vil medføre flekker som ikke kan vaskes bort. Dette gir ikke reklamasjonsgrunnlag.

Frakt / Henting

Vi tilbyr frakt til hele Norge via Post Nord. For spesialbestillinger til utlandet, ta kontakt med oss. Når du legger inn postnummeret ditt, vil du få opp et alternativ for pris på levering. Vil du hente varene dine selv uten ekstra kostnad, kan du velge henting på vårt lager i Oslo.
Bestilte varer som ikke er hentet i løpet av 7 dager vil bli belastet med et gebyr på 50 kr per pall per dag inntil varene hentes.

Stenhuset AS
Org nr 992 214 341
Telefon: +4799157180
E-post: post@stenhuset.no

Showroom:
Sørkedalsveien 238, 0754 Oslo

Lager:
Fossumveien 70, 1359 Oslo

https://www.stenhuset.no
https://www.facebook.com/Stenhuset
@Stenhusetno / Instagram
@Stenhuset / Tiktok

Logg inn